معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک‌میلیون و ۳۳۱ هزار نفر معادل ۸۴ درصد جمعیت استان در طرح غربالگری شرکت کرده اند.

مشارکت ۸۴ درصد جمعیت استان در طرح غربالگری کرونا به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در کشور بیان کرد: : غربالگری کرونا از طریق سامانه ۴۰۳۰، ۳۱۴۳ و سایت salamat.gov.ir انجام می‌شود.

او بیان کرد: در این طرح به بیماران راهنمایی‌های لازم در خصوص این بیماری داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر در استان همدان بجز اسدآباد غربالگری شده اند، بیان کرد:  در شهرستان اسدآباد ۸۷ هزار تست  غربالگری  داده اند

کرمی با اشاره به اینکه در مجموع یک‌میلیون و ۳۳۱ هزار نفر در استان غربالگری شده‌اند افزود:  این مقدار غربالگری ۸۴ درصدی جمعیت استان را نشان می‌دهد.

او در ادامه افزود: افرادی نیز می توانند سایت salamat.gov.ir مراجعه و در این غربالگری شرکت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مردم می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب از طریق سامانه ۳۱۴۳ راهنمایی‌های لازم در باره کرونا را از کارشناسان ما دریافت کنند.

او در ادامه افزود: مراقبین سلامت نیز از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می‌گیرند و پیگیر وضعیت سلامتی آن‌ها هستند.

کرمی با اشاره به عدم  همکاری برخی مردم در زمینه رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن، بیان کرد: در صورت عدم  همکاری مردم نکنند موج ابتلا به ویروس کرونا گسترده تر خواهد شد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: اجری این طرح کمک شایانی به کنترل شیوع بیماری  کرونا خواهد کرد.

او بیان کرد: در صورت همراهی در ۴ هفته آینده شاهد کنترل و کاهش بیماری خواهیم بود.

کرمی با اشاره به عدم اعلام آمار روزانه مبتلایان کرونا به تفکیک استان ها، گفت: این نظر و دستور وزارتخانه بوده و همه استان‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سفر‌های روز‌های نخست فروردین یکی از دلایلی عدم آمار روزانه استان‌ها اعلام بود.

او ادامه بیان کرد:  در این ایام مردم بدون توجه به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی به  شهر‌هایی را که از نظر ابتلا وضعیت مناسبی داشتند سفر می کردند.

کرمی با تاکید بر خانه نشینی مردم در روز طبیعت بیان کرد: درصورت عدم توجه به توصیه‌ها زمان درگیری این بیماری طولانی‌تر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اشاره به شلوغی خیابان ها در روز‌های یکم تا پنجم فروردین ماه بیان کرد: آماری که این روز‌ها بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود نتیجه بی توجهی به در خانه ماندن است.

انتهای پیام/ص.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار